Vi har gennem de senere år haft et stort ønske om at få en Multibane i Haarby.

Banen skal ligge på området omkring vores nuværende baner, så både Boldklubben, Haarby Skole, Haarby Hallerne, Haarby Efterskole, Den Nye Institution, men ikke mindst byens befolkning kan få mest muligt ud af banen.

Vi er nu nået så langt i processen, at UNO er kommet med et oplæg til, hvordan en sådan bane kan komme til at se ud.

Vi har ønsket en bane i størrelsen 40 x 20 meter, da vi så mener, at vi vil kunne spille flest mulige boldspil på banen, men også så den har en størrelse, så andre kan bruge den f.eks. til gymnastik, Fitness eller lignende.

En Multibane: det siger jo næsten sig selv, at den kan bruges til mange ting.

Den kan bruges til fodbold, håndbold, tennis, basketball, hockey mm.

Vi ønsker ligeledes at tilføje et stykke, hvor den kan dyrkes forskellige former for gymnastik, Cross Fit, Fitness samt et sted, hvor løbeklubben kan mødes, når de starter ud på deres løbetur ligesom der også er gjort klar til et Skater-område, så de unge mennesker også får et fast holdepunkt, så de ikke hele tiden skal flytte rundt på tingene, som jo er tilfældet for dem nu. Det ville være fedt at få dem ned omkring banen også, så der altid er liv.

Haarby Lokalråd har lavet en motionssti (Hjertestien) med forskellige motionsredskaber rundt på ruten. Den starter og slutter ved Haarby Kirke og kommer på ruten tæt forbi Multibanen. Her synes vi, at en Multibane vil være et rigtig supplement til denne motionssti.

Vi er som sagt så langt i processen, at UNO er kommet med et oplæg til, hvordan en sådan Multibane kan se ud.
Den ses lige nedenfor.

DBU og Nordea Fonden har netop afsluttet deres behandling af ansøgningerne om tilskud til Multibaner rundt om i Danmark og vores navn kom heldigvis op af hatten. Vi fik bevilget så stort et beløb, at vi nu er parat til at lave banen.

En sådan bane koster selvfølgelig nogle penge.

Assens Kommune har givet tilsagn om et beløb, der dækker etableringen af fundamentet til Multibanen. DBU og Nordea Fonden har gennem de senere år haft en pulje, hvor de har uddelt beløb til etablering af Multibaner rundt omkring i Danmark. Her er vi som nævnt ovenfor kommet i betragtnings til et beløb til etablering af banen. Vi har søgt og fået et beløb fra Lokale- og Anlægsfonden. Herudover vil vi undersøge markedet for øvrige fonde, der ville være interesserede i at støtte etableringen af en bane i Haarby. Vi har dog også nogle midler selv, som vi kan anvende. Vi har stadig midler stående fra vores Sponsorcykelløb, som vi gennem årene har arrangeret til brug for udviklingen af faciliteterne omkring Haarby Boldklub. Disse midler skal nu for alvor aktiveres.

Hvem skal så bruge denne bane ?

Det skal vi alle og med alle mener vi: Haarbys befolkning  men selvfølgelig også andre der lige kommer forbi denne nye flotte bane. Den skal bruges mest muligt. Vi får etableret et lysanlæg på banen, så den også vil kunne bruges om aftenen.

Vi ser, at Haarby Skole bruger den i gymnastiktimerne jvnf. den nye skolereform.
Vi ser, at Haarby Efterskole kommer ned og bruger den i forbindelse med undervisningen, da det jo er en idrætsefterskole.
Vi ser, at Haarby Hallerne bruger den i forbindelse med, at der kommer folk til Hallen for at benytte Hallen og alle dens faciliteter. Når nu der kommer den ekstra hal, så kan det jo være, at der kommer endnu flere til udefra, hvor banen kan være et godt alternativ til den indendørs sport.

Vi ser ikke mindst, at Haarby Boldklub bruger den til fodbold, håndbold, gymnastik, CrossFit, Fitness mm.

Da der jo er offentlig adgang til banen (den kan ikke låses af), så kan banen anvendes til FodboldFitness/HåndboldFitness. Det vil sige, at man kan møde op på banen, dele nogle hold og så spille mod hinanden.

Vi glæder os meget til banen forhåbentlig snart er klar til etablering, så vi får endnu et godt aktiv til Haarby til gavn for os alle i Haarby.

NYHEDER

EVENTS